degerogard

Alla inlägg den 26 april 2012

Av Alexandra Lindström - 26 april 2012 11:32

Många av er har säkert inte hört att vår storpudel lämnat oss, ett gemensamt beslut som togs då hon inte riktigt kommit tillbaka efter en hjärnblödning i julas. Hon återfick inte balansen och fick svårt med avståndsbedömning. Därför beslutade vi att hon fick somna in lugnt och tryggt här hemma istället för att det skulle hända en olycka eller under panik en helg när man inte får tag i någon veterinär. Tack till Vet.D som gjorde en sorglig stund till ett fint minne.
Dito blev 14 år gammal.

Här minns vi dig. Pappa har gjort fint och blomsterurnan valde han för att den heter "Hillevi", precis som farmor gjorde.

 


Jag firade min födelsedag här hemma på gården med mor min. Precis som alltid började dagen i stallet, jag pratade lite extra med Viddi och kollade så allt stod rätt till med honom efter kastreringen. Ingen feber och ingen inflammation, peppar peppar!

Sedan blev det en liten tur till Växjö för att köpa födelsedagsmiddag. Passade på att inviga födelsedagspresenten från Lisa och Luke, min nya favoritscarf! Trollsländor är för mig som fjärilar är för Lisa.

 

Väl hemma igen blev det hemgjord pizza till lunch: tonfisk, körsbärstomater, rödlök, fefferoni och chilibearnaise.  

Middagen blev panerad torsk, sötpotatispommes, mammas räksås och baby spenat och machesallad.

 

Till efterrätt blev det tårta med färska jordgubbar...

 
Stackars mamma fick också tårta, i soffan där hon sitter platsad sedan i söndags.
 

och så avslutade vi med lite påsktryffel (som jag hade gjort till födelsedagsfesten på Blåbergsköp men som vi glömde bort att ta fram, typiskt!). Halva följde med mig ner hit och halva lämnade jag kvar åt Stellan.


Idag kommer Duon ca kl 17.15 istället för på söndag då jag vill vara närvarande denna veckan pga uppenbara skäl. På fredag åker jag uppåt igen och jobbar mina första dagar lördag-söndag, ska bli spännande att gå bredvid och se hur saker och ting fungerar där! :)


/Alexandra 

Presentation

Länkar

Kalender

Ti On To Fr
            1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23 24
25
26 27
28
29
30
<<< April 2012 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Fråga mig

6 besvarade frågor

Ovido - Quiz & Flashcards