degerogard

Alla inlägg den 15 april 2012

Av Alexandra Lindström - 15 april 2012 08:21

Veckan som gått har varit ganska lugn, man kommer in i stallrutinerna ganska snabbt när man har levt med dem hela sitt liv. Mammas axel är lite bättre, men inte så mycket bättre att hon kan skära ner på värktabletterna fick hon klart för sig igår... På så sätt är hon hopplös, hon ska alltid vara så "duktig" och väntar inte ut skador och sjukdommar innan hon kör på som vanligt igen. Det är väl det som fått henne så sjuk från första början kan jag tro.
Nåväl, vi har mest bara varit hemma men i fredags gjorde vi en utflykt till Växjö för att se om Hööks fått in det tränset som jag spanat in åt Ganti. Det hade de inte utan vi fick köpa ett annat, men det gör ju inte så mycket då vi ändå behöver två träns/häst. Åt lunch på stan och köpte lite blommor och annat skoj, och avslutade dagen med en fika på Markan med pappa när han slutat jobbet. Ska bli spännande att se om jag får in allt i bilen på tisdag när jag kör upp till Söderköping, till min stora glädje ska jag få plats med en barnvagn, en jennie, en bäbis och en Sonny också men det tänkte jag nog inte på när jag fyndade en grill... Men det ska nog gå! :)


Igår var mommo och moffa här på födelsedagsfika. Morfar fyllde 75 år i förra veckan och jag fyller 22 år nästnästa vecka, så vi slog ihop det nu när jag ändå var nere. Här har ni LCHF-tårtan:

 


När de åkt hem kom Duon som bytt dag denna veckan. Vi började med lite stallarbete och sedan red Jenny självständigt på Harras och Ebba jobbade DJ. Vi började med löslongering, sedan satt Ebba upp och tränade med kavaletti och så avslutade vi med en runda i skogen.
Ebba och DJ

 

Fv: Ebba och DJ, Jenny och Harras

  

Efter skogsturen jobbade jag Ganti som fick inviga sitt nya träns och fick sadel på sig för första gången hos oss.

 

Och så satt jag på honom för första gången. Innan jag börjar rida honom vill jag dock att han ska bli mer bekväm med utrustningen. Så själva sittandet var mest av egoistiska skäl igår, men jag ville så gärna!

   


Idag ska nog Logi få gå på skogstur med matte i det fina vädret. Imorgon åker vi tidigt till Kalmar med Viddi som ska kastreras, han ska var på plats kl 08.00 och om allt går jättebra så får vi hämta honom kl 14.00 De timmarna ska vi fördriva med att provsitta soffor på IKEA (att titta kostar ju inget) och se om tränset till Ganti finns att köpa på Hööks där istället. På tisdag blir det också en tidig start då jag förhoppningsvis kan få komma till gummiverksta'n i Åseda och lägga på nya sommardäck, *ARGH*, innan morgonsysslora i stallet och direkt efter dusch och frukost beger vi oss uppåt. På lördag fyller Stellan 31 år som vi firar med en sammanslagen födelsedags/inflyttingsfest för både honom och mig. Hur många av hans gäster som kommer vet jag inte, men till min stora glädje kommer alla mina närmsta vänner! Och på söndagen är det introduktion på jobbet! Späckat schema, men det trivs jag med!

/Alexandra

Presentation

Länkar

Kalender

Ti On To Fr
            1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23 24
25
26 27
28
29
30
<<< April 2012 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Fråga mig

6 besvarade frågor

Ovido - Quiz & Flashcards