degerogard

Alla inlägg den 30 oktober 2011

Av Alexandra Lindström - 30 oktober 2011 18:55

Idag har varit en bra dag. Började med sovmorgon, stallsysslor, frukost och sedan kom världens bästa Stina och vi pratade bort hela förmiddagen. Det är inte hälsosamt att ses så sällan!


Sedan blev det bråttom, så någon lunch hanns inte med innan Trion (minus Kajsa idag) kom. Ebba och Jenny fick välja hästar. Ebba valde Harras, Jenny Fjarki och jag passade då på att rida Logi. Vilken härlig känsla det är när allt fungerar, inte ens regnet fördärvar ridpasset då. Ebba var lyrisk som lyckades tölta med Harras(arabkorsning...) en halv långsida. Jenny red Fjarki lungt och harmoniskt ute med oss i paddocken även om hon envisas med att inbilla sig att hon inget kan, idag fick hon förhoppningsvis en tankeställare, hon kan mer än hon låter sig tro.


Själv vandrar jag fortfarande runt på rosa moln. Logi är lite tveksam till mattor och liknande, vill inte gärna gå över dem, och går han väl över den så springer han ifrån den som om han räknade med att den skulle komma springande och bita honom i rumpan... Men idag, efter att vi med flit ridit runt och förbi mattan ett par gånger så vandrade han över den utan att blinka! FLERA GÅNGER OM! :D HAN BARA GICK! :D UNDERBARA, UNDERBARA HÄST! Känslan av att han litade på mig så till 100%, den är obeskrivlig..! Som jag sagt förut så är han ju mer eller mindre blind, och går hellre på vad han själv anser vara, väl tilltaget, betryggande avstånd från både staket, tunnor, kavalettipinnar osv om inte ryttaren bevisar sig vara pålitlig i alla lägen i hans värld. Älskade Lollegubb...


Efter lektionen började Jenny prata om varm choklad med vispad grädde... Så det ena ledde till det andra och det här blev vår kvällsmat:

    


Imorgon blir det troligen att hälsa på kören på deras övning, på tisdag åker eventuellet jag och Stina och hälsar på Madde en stund. Madde var förövrigt här idag och hämtade vår gamla undulatbur som nu ska bli hem åt en råtta..!

Blir en sväng till stan imorgon, AF ska informera om vad man har för sysselsättningar att välja mellan nu när man är arbetslös igen... Mailet jag skickade till AF för flera veckor sedan, i vilket jag frågade om en av utbildningarna via AF, har de inte svarat på... Man måste ju bara älska dem. *host*


Nu ska jag varva ner lite innan det är dags för sängen.


/Alexandra

Presentation

Länkar

Kalender

Ti On To Fr
          1 2
3 4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18 19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29 30
31
<<< Oktober 2011 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Fråga mig

6 besvarade frågor

Ovido - Quiz & Flashcards