degerogard

Alla inlägg den 23 januari 2013

Av Alexandra Lindström - 23 januari 2013 08:33




Vid 11.30 igår hämtades en nyvaken och något blyg liten tös... Det är tusan vad fort tiden går, har inte setts på evigheter! Men efter bara ett par minuter i bilen så var vi i full gång med att leka tittut och hon skrattade så hon nästan kikna, så någon liten minnesbild hade hon nog kvar av mig trots allt! :) Smidigt när hon underhåller sig själv i bilen genom att gömma sig bakom mössan, "var är Liv? var är bäbisen?", och rycker undan den, "där är hon!"... :)
Mysigt hade vi i alla fall med bus och mys tills Ebba kom kl 15 för att hälsa på. Då kikade Liv lite på hästarna och sen sov hon middag i vagnen medans Ebba jobbade Fjarki och Dís i rundkorallen, och lagom tills Ebba var klar för att gå in och fika (2 timmar senare) så vaknade lilltösen. Smidigt! :) När sen Ebba blev hämtad vid 18-tiden så åkte Liv och jag hem till mamma Jennie och pappa Sonny. Under denna bilturen körde vi på allsång istället och Liv stod för dansen i form av headbangande och vevade med armarna... Blev bjuden på fika innan jag åkte hem igen, och Jennie och jag hann med en välbehövlig pratstund!


Hon sköter sitt jobb som avskräckande exempel väldigt dåligt denna lilla tös! :P

         


Ebba och Fjarki i korallen, och Livsan i vagnen. Funkade fint att kombinera bäbis och hästjobb!

Fjarki och Ebba avslutade sitt arbetspass med en promenad för att komma ner i varv...

 

Och några bilder på Dís får ni inte, det hade hunnit bli så skumt då så min mobilkamera fångade bara Dís som en svart skugga...


Idag och imorgon kommer Kim och sen åker jag till Alstermo över helgen. På lördag ska vi i kören åka till Madesjö för att träffa en dramapedagog med kontraktskören som vi är med i, ska bli spännande att se vad det blir av det! Lördag kväll firas Pontus lillebror Daniel som fyller år, och på söndag åker jag och Pontus till Kalmar för en riktig mysdag och ska bland annat gå en sväng på IKEA. Julklappspengar ska förvandlas till nattduksbord är tanken! :)


/Alexandra

Presentation

Länkar

Kalender

Ti On To Fr
 
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Januari 2013 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Fråga mig

6 besvarade frågor

Ovido - Quiz & Flashcards