degerogard

Alla inlägg den 4 januari 2013

Av Alexandra Lindström - 4 januari 2013 17:33


Julafton spenderade hela familjen på gården, precis som på den gamla goda tiden. Inga krav och inga "måsten" (mer än hästarnas mattider, men det är ju ett roligt måste!), bara en dag att njuta av varandras sällskap och göra vad helst som faller en in. Dock blir julaftnar här nästan alltid i princip likadana, det finns bara några fasta punkter.


God jul hästarna   Frukost med varsitt paket   Lunch med varsitt paket

Kalle Anka   Julmiddag och sist, men inte minst  Paketöppning


Bilderna får tala för sig själva (klicka på dem så blir de större).

       

       


Juldagen umgicks Pontus och jag med hans mamma och yngre bröder, med mer julmat och fler palet.

Annandag jul kom mamma och pappa med Lisa och hälsade på oss i Amo för första gången och vi bjöd på middag. Hemlagat potatismos, en stor grönsallad och ungsbakad lax i en räk-, dill-, citron- och vitlöksås. Mums om jag får säga det själv... ;)

     


Dagen därpå var vi en runda hos Pontus mormor och morfar och åt mer julmat, och därefter åkte vi vidare en sväng till hans morbror med familj för att vara med på avskedsfika för hans kusin Carro som flyttar till Afrika för plugg och volontärarbete för ett tag framöver. Och dagen därpå igen hämtade P och jag hem nya bilen (ny för oss iaf) och den har han just nu i verkstaden för att dona lite med innan besiktning och så dära... Bild kommer.


Nyårsafton firades hos oss med Lisa, Andreas, Patrik, Bern och Albert. Gjorde egna pizzor, spelade Mario cart (Nintendo 64), snackade skit och skålade i skumpa på tolvslaget medans vi tittade på alla andras fyrverkerier. En mycket trevlig afton även om jag vid det här laget var så trött att jag knappt kunde hålla ögonen öppna efter alla sena kvällar... Men man kan ju inte få allt här i världen... :P

     

     


Idag skickade jag iväg min återansökan till Kolmården, så nu håller vi tummarna för att jag finner mig en liten lägenhet eller ett lämpligt rum att hyra så att det blir praktiskt möjligt att genomföra ännu en säsong i parken (27 april-30 sep) och en sommar i Norrköping! Har någon av er några tips eller ideer så hör av er! :)


God fortsättning! :)


/Alexandra




Presentation

Länkar

Kalender

Ti On To Fr
 
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Januari 2013 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Fråga mig

6 besvarade frågor

Ovido - Quiz & Flashcards