degerogard

Alla inlägg den 21 januari 2013

Av Alexandra Lindström - 21 januari 2013 15:45


Nämnde för ett tag sen att jag inte lyckats förmå mig själv till att skriva minnestavlor till Harras och Logi. Idag tog jag tag i mig själv och fick det gjort, så nu hänger de där på väggen i stallet med de andra som lämnat oss under årens lopp... De två första var före min tid. Tavla nr 1 fv är för Judy, mammas första häst som hon fick ta bort 1985 efter att ha lämnat ut henne på foder där hon blev sönderriden. Tavla nr 2 är för Ronja, Donnas och mammas första föl som fick kila vidare redan vid 2 års ålder 1987 då hon fötts med en missbildning som blivit pga de mediciner som Donna fick äta under dräktigheten då hingsthållaren haft kvarka i sina marker... Tavla 3 är för Muffe, min shettis som fick gå vidare 2005 pga ålder. Kroppen orkade inte mer. De tre sista av de äldre tavlorna är för Donna, Blesi och Trausti och de har alla blivit omnämda lite då och då här i bloggen. De gick vidare 2007, Donna 29, Blesi 33 och Trausti 30 år gamla.
   


Det kanske känns som en fjantig grej att göra, dessa minnestavlor, men på något vis känns det bra att ha dem där i stallet. Ett sätt att minnas, bearbeta sorgen, och att visa respekt och kärlek. Dessutom är det ett utmärkt sätt för vänner och stallteamet att "lära känna" och få ett ansikte på de hästar vi pratar om från förr i tiden.


Nu ikväll är det övning med kören som gäller. Imorgon åker jag och hämtar hit Liv efter morgonvarvet i stallet så ska vi busa och stojja tills Ebba kommer förbi efter skolan för att hälsa på Fjarki och alla de andra, då blir det stallet även för Livsan och mig. Får se om hon blir frälst den lilla, det ska ju börjas i tid! ;)


/Alexandra

Presentation

Länkar

Kalender

Ti On To Fr
 
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Januari 2013 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Fråga mig

6 besvarade frågor

Ovido - Quiz & Flashcards