degerogard

Alla inlägg den 4 april 2013

Av Alexandra Lindström - 4 april 2013 08:23

Jag har tidigare skrivit om hur roligt det är när köpare till ens uppfödningar håller kontakten. Ára är en av dem vi får följa på nära håll, mycket tackvare facebook där vi får följa hennes liv i form av bilder som hennes matte Veronica eller fodervärd Sofie lägger ut. Med jämna mellanrum kommer också nån liten textsnutt om vad som händer i hennes liv, hur hon utvecklas och hur planerna för framtiden ser ut. Just idag firar Sofie och Ára ett år tillsammans, så då tyckte vi att det kunde vara roligt att uppmärksamma detta och samtidigt låta er få höra hur Ára har det.
I inlägget här nedan, Desto mer man lär sig..., skrev jag om hur det gick till när Ára kom till världen den 15 april 2006. En högbent fuxtös med stjärn och flaxgen som snart växte om sin lilla mamma Eldning som knappt mäter 128cm i mkh. 

            
       


 


Ett par rader från Sofie:
"Den 4 april har jag haft Ára hos mig i 1år och jag hade värkligen tur som fick chansen att låna denna underbara häst. Jag har ju inte ridit islandshäst så länge jag har bara ridit på vanliga "ridhästar", så jag försöker åka på kurser med jämna mellanrum så vi lär oss verkligen allt tilsammans. Hon vart tyvärr skadad i början Augusti och fick vila/ridas lätt i närmare 3 månader. 
Men nu är vi snart i kondis igen och hon känns finare än någonsin Hon har jätte fina gångarter, men just nu tränar vi på att kunna öka tölten lite och orka behålla den. Jag hoppas på att komma ut på någon liten tävlig i sommar, det skulle verkligen ha varit jätte kul! 
hon är rätt hög men inte så grov ca143 i mkh. Jag har ju även kört in henne så nu kan man variera träningen på många sätt, Jag rider oftast på repgrimma eller novabett på henne.
Jag är väldigt sugen på att betäcka henne så det blir ev. nästa sommar."


Bilder vi fått låna från Sofies facebook:
 
   
 
     


Som sagt, det är fruktansvärt roligt att få följa gårdens avkommor genom livet. Denna hårfagra dam har det bra, och det värmer våra hjärtan. All lycka till er i framtiden.


/Alexandra

Presentation

Länkar

Kalender

Ti On To Fr
1
2
3
4
5
6
7
8
9 10 11 12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< April 2013 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Fråga mig

6 besvarade frågor

Ovido - Quiz & Flashcards