degerogard

Direktlänk till inlägg 8 november 2011

Bilder från ALV.

Av Alexandra Lindström - 8 november 2011 08:27

Lite bilder från utflykten till Höstmarknaden på Astrids Lindgrens Värld. Vi handlade inte jättemycket, men fullt tillräckligt. Barnen fick varsin ny mössa, nya vantar och nya sparbössor som såg ut som bilar, jag fick en ny potatissticka i luffarslöjd, och Stellan fick brända mandlar. :)


De här "tavlorna" tyckte barnen var roliga, och här fick de med sig Stellan också ;)

Fv: jag, Anton, Emil och Stellan

Fv närmast i bild: jag, Jörgen, Stellan, Anton och Emil.

 

Vi tittade på tre teaterföreställningar, Pippi Långstrump, Emil i Lönneberga och Höstlovskul med alla dagens karaktärer. Här är en bild från Emil, som var den enda föreställningen vi såg allihop. Det var så mycket folk så barnen fick smita emellan och tränga sig fram för att se något på de andra föreställningarna, vi vuxna nöjde oss med att lyssna, men här hade mina föräldrar gått i förväg och tagit platser åt oss allihop. Dock slutade det med att jag och Stellan hade varsin grabb i knät för att de skulle se ordentligt...

 

Vi hälsade på hos Nils Karlsson Pyssling...

 

Och så avslutade vi dagen med en fika på Saltkråkan.

 


Det kommer säkert upp fler bilder efterhand, bara i min mobil som det finns bilder på min mamma tycks det :P


I Söndags var vi i Norrköping som sagt. Det tog längre tid än vi räknat med så några löv hann vi inte med att kratta. Dock fick vi allt annat gjort och vinterskor hittade vi till alla killarna i huset. Och plånböcker till grabbarna, nu när de har börjat få veckopeng så ska de ju lära sig hur man hanterar pengar också. Julgardiner köpte vi också, och de har redan kommit upp... Jag kunde helt enkelt inte låta bli. Fast här kommer vara färdig pyntat, så när som på julgranen, när jag åker hem på lördag, eftersom jag inte vet om jag kommer ha möjlighet att åka upp något mer innan jul. Och pyntar inte jag så blir det inte gjort alls, och lite julstämmning tycker jag allt han kan få ha gubben min. :) Och det är ingen som tycks misstycka över att jag, jultokig som jag är, startar drygt tre veckor för tidigt. Det är som Anton sa, det kommer gå fort till jul nu :)


/Alexandra

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Alexandra Lindström - 25 maj 2017 07:30

    /Alexandra

Av Alexandra Lindström - 19 maj 2017 08:15

             Den 25 är det Aris tur   /Alexandra   ...

Av Alexandra Lindström - 16 april 2017 07:58

Åh, vad tiden går! Vädret har äntligen börjat stabilisera sig på plussidan, men det betyder också att mosquiton har fått börja jobba på högtryck och att vi ser fram emot promenader på betet flera gånger om dagen i jakt på de flughuvor Valdi roat sig ...

Av Alexandra Lindström - 7 februari 2017 12:29


Bröderna V växer och frodas. Det är så roligt att följa deras utveckling, och se hur de växer in i sina egna personligheter och roller i flocken. Den 17/2 blir en stor dag i grabbarnas liv. Då blir det transportfärd för första gången, och det till hä...

Av Alexandra Lindström - 27 september 2016 16:38

Poff sa det, så var den över. Bara så där. Högsommaren kom utan förvarning i maj, och hösten med samma korta varsel första september. Mina squaschplantor tog frosten redan i aug, men de kämpar sig till ett andra liv nu när Brittsommaren hälsat på. Gu...

Presentation

Länkar

Kalender

Ti On To Fr
 
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< November 2011 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Fråga mig

6 besvarade frågor

Ovido - Quiz & Flashcards