degerogard

Alla inlägg den 5 juni 2009

Bal

Av Alexandra Lindström - 5 juni 2009 17:56

Igår hade Kungsmadskolan bal på Stadshotellet i Växjö.

Här har vi gänget som möttes upp hemma hos Jenny före balen.

fv: Emil, Jenny, Niklas, Therese, Sandra, Sabina, Jag och Pontus.


Jag hade dagen till ära lyckats skaffa en riktigt snygg "bonnabränna", lite sorgligt men då Pontus är -91a så har jag förhoppningsvis nästa år på mig att ta igen det misstaget. ;P


Jag och Pontus.

Therese har gått och blivit mästerfotograf. en av mina favoritbilder från kvällen.

Vi bjöds på:

Förrätt: Skaldjurstoast

Varmrätt:kalvytterfilé med potatiskaka. Jag fick något annat eftersom jag är vegetarian. Men någon sorts sojaprotein och så potatiskakan.

Efterrätt: vaniljpafé med rårörda lingon och flan.

För att klanka ner på personalen så räckte inte flanen till alla. Dessutom fick vi vänta i närmre en timme på pafén, så när den väl kom var lingonen och flanen redan uppätna... Av dem som inte läst sig till vad som skulle serveras.. ;P Men bla jag och Therese hade våra kvar. :D


Mamma spenderade runt 2 timmar på min håruppsättning som jag var och är väldigt nöjd med.


Det var jätteroligt, bortsett från att somliga är så otroligt omogna. Samt att alkoholen var allt för lättotkomlig, dom hade noll-koll på vilka som var minderåriga eller som redan hade fått i sig tillräckligt... Bla blev vi bjudna på en striptease, som hölls av två killar på matsalsborden.. Denna uppvisning gick jag ifrån då borden var lagom rangliga och blommor och glasvaser regnade, samt att jag blev måttligt generad för deras del då dom troligen inte kommer ihåg det idag. Men det finns åtskilliga bild/filmbevis som kan friska upp deras minnen...


Pontus vart glad då vi råkade missa första dansen och enda valsen, sen var det bara disco natten igenom...


En oförglömmlig kväll. (På många sätt ;P)


/Alexandra

Presentation

Länkar

Kalender

Ti On To Fr
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< Juni 2009 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Fråga mig

6 besvarade frågor

Ovido - Quiz & Flashcards