degerogard

Alla inlägg den 28 april 2009

Av Alexandra Lindström - 28 april 2009 16:50

Så var våren äntligen här på riktigt. Hästarna har börjat slussas ut på sommarbetet. Nu är de ute på bete 12 h / dag, började med 2 h / dag för 3 veckor sedan.


Jag fyllde 19 år i fredags, den 24/4, så den gångna helgen har bestått av kalas.

Tårta med släkt och pojkvännens familj på fredagen, grillfest med vännerna på lördagen och middag med morföräldrarna på söndagen.

Helgen avslutades med att jag på söndagen skaffade mig en lättare hjärnskakning och är för övrigt ganska mörbultad. cyklade omkull.


I söndags förmiddag hade vi andra sammankomsten med horsemanship som tema.

Vi jobbade med Stella i rundkorallen. Det var tredje gången som hon hade sadel på sig, först denna gång visade hon protester mot detta, främst sadelgjorden

och stigbyglarna. Hon accepterade situationen till slut och som sista grej ledde mamma omkring mig på henne i någon minut. Det va första gången jag satt på henne i sadel..

Vi avslutade med fika, vi delade på det som fanns kvar av helgens tårtor, daimtårta, gräddtårta och moussetårta, alla tre bakade av mig och lillasyster. Vi tackar Jeanette för sockerkakan som hon bidrog med till fikat.


Mamma tror att Dís kommer gå sina +14 dagar minst. Så vi väntar oss ett föl typ 4 maj. Jag börjar bli riktigt otålig... :P


/Alexandra


Presentation

Länkar

Kalender

Ti On To Fr
   
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28 29
30
<<< April 2009 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Fråga mig

6 besvarade frågor

Ovido - Quiz & Flashcards