degerogard

Direktlänk till inlägg 22 april 2013

23+27=50

Av Alexandra Lindström - 22 april 2013 07:52

Precis som vanligt när det dröjer mellan inläggen så har det hunnit hända massor sedan sist jag skrev. Bland annat lyckades vi äntligen samla oss allihop till påsklunch förra lördagen, bara sisådär två veckor efter påsk... ;) Det är svårt att lyckas parera allas individuella scheman och företaganden, men det är lika mysigt varje gång det faktiskt händer! :)
Lisa, Andreas, pappa, mamma och Pontus

Den enda egentliga påsktraditionen vi har är att "Svampar på grön äng" måste serveras. Det är en efterrätt som mormor alltid gjorde när mamma var liten, och den har bjudits på varje påsk sedan dess. I år gick vi "out on a limb" och dekorerade med mandel som vi färgat. Kan vara lite roligt att tweaka lite lagom med traditionerna ibland. :)
 


Och nu i lördags firade vi mig och Andreas på vårt 23+27=50-årskalas. Vi valde att fira ihop då vi delar födelsedag, vi fyller båda år den 24 april. Supermysigt hade vi. Tack till alla som närvarade, både för trevligt sällskap och presenter!


Alla hade med sig vad de själva ville grilla...
Mormor, Michelle, Daniel, Sofia, Erik, Andreas, Lisa, jag och Stina
 
Erik, Pontus och Andreas
 
Vi hade gjort en tipsrunda med frågor om mig, Andreas och dagen den 24 april. Den vanns av pappa och morfar :)
   


Det spelades boccia...
 
...och vår kusin Michelle som följt med mormor och morfar, en glad överraskning då vi ses så sällan, briljerade i spelet :)
 
Min svärmor Sofia och Selma njöt av solen


Och vi bjöd på födelsedagsfika, allt man kunde önska sig och lite till. Glass, vispad grädde, daimkulor, minimarshmallows, maränger, physalis, kiwi, färsk ananas, banan att grilla med chokald i, och så hade Lisa bakat Havreflarn, havrekakor, kolasnittar och gjort egen kolasås och chokladsås. Det gick då ingen nöd på oss om vi säger så... ;)

Som vanligt hade vi dukat i klubbrummet, till långbord denna gång efter Andreas önskemål :)


Och så paketöppningen, sist men inte minst ;)
   

Jag har tjatat och hintat och nämt och pratat om detta Rambo Micklem Multibridle, men hade inte i min vildaste fantasi trott att jag skulle få något. Ännu mindre kunde jag begripa att jag plötsligt satt med TVÅ i min famn! Lyckligaste flickan i världen! Ett extra tack till mamma, pappa och Pontus från mig!   

 
Varför jag önskat mig ett sådant här träns kan ni se här:

Jag fick också te och doftljus av Svärmor och svågrar, blommor av min älskade barndomsvän Stina, en ljuslykta av Andreas pappa och bonusmamma, ett litet hudvårds-kit av Andreas mamma och bonuspappa, soppskålar av mormor och morfar, ett jättefint kort av Michelle som hon gjort själv och nagelstickers av Lisa. Jag hoppas inte jag glömde något nu när jag gav mig på att räkna upp det... :P Jennie, ännu en älskad barndomsvän, överraskade med att komma förbi en sväng efter jobbet vilket i sig blev en jättefin present då jag fått höra att hon inte skulle kunna komma alls. Det är ju trots allt närvaron och deltagandet som betyder mest, inte de materiella tingen.
Ännu ett jättetack till alla för en jättemysig dag! 


Igår följde jag med Pontus och Matilda till Oskarshamn där de skulle träna. Årets första körning för Pontus del, efter att ha varit borta sedan i höstas när han bröt båtbenet. De var nöjda och glada med banan och vi hade ännu en trevlig dag i det vackra vädret.
 
Det där extra självförtroendet han får i den här miljön är värt hur mycket som helst...
 


Och så måste jag bara bjuda på denna charmiga bild som mamma knäppt på Lif fra Godrumgaard och hennes bäbismage. Inte långt kvar nu, spännande!
 


Nu kommer Kim, vi ska bland annat passa in mina nya fina träns och inviga dem idag! :D



/Alexandra

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Alexandra Lindström - 25 maj 2017 07:30

    /Alexandra

Av Alexandra Lindström - 19 maj 2017 08:15

             Den 25 är det Aris tur   /Alexandra   ...

Av Alexandra Lindström - 16 april 2017 07:58

Åh, vad tiden går! Vädret har äntligen börjat stabilisera sig på plussidan, men det betyder också att mosquiton har fått börja jobba på högtryck och att vi ser fram emot promenader på betet flera gånger om dagen i jakt på de flughuvor Valdi roat sig ...

Av Alexandra Lindström - 7 februari 2017 12:29


Bröderna V växer och frodas. Det är så roligt att följa deras utveckling, och se hur de växer in i sina egna personligheter och roller i flocken. Den 17/2 blir en stor dag i grabbarnas liv. Då blir det transportfärd för första gången, och det till hä...

Av Alexandra Lindström - 27 september 2016 16:38

Poff sa det, så var den över. Bara så där. Högsommaren kom utan förvarning i maj, och hösten med samma korta varsel första september. Mina squaschplantor tog frosten redan i aug, men de kämpar sig till ett andra liv nu när Brittsommaren hälsat på. Gu...

Presentation

Länkar

Kalender

Ti On To Fr
1
2
3
4
5
6
7
8
9 10 11 12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< April 2013 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Fråga mig

6 besvarade frågor

Ovido - Quiz & Flashcards