degerogard

Direktlänk till inlägg 24 september 2011

upp som en sol, ner som en pannkaka...

Av Alexandra Lindström - 24 september 2011 09:31

God morgon. Idag fick mamma sovmorgon och jag fixade morgonsysslorna i stallet på egen hand. Finns det något mysigare än att komma ut en morgon och mötas av hästarnas välkomnande "hummanden"? Det är svårslaget i min värld. Katterna höll mig sällskap den knappa timmen det tog mig att få allt iordning, och nu vankas frukost snart.

Igår var som sagt Linda i stallet. Lämnar inga fler kommentarer än att jag tog över Logi efter uppvärmningen. Bjuder på en bild i kort tölt:

Som jag saknar hästarna när jag är i östergötland. Fick mig en liten chock när Logi visade alla dumheter han kommer undan med med medryttarna, och alla fel de måste sitta och göra med tanke på hur han reagerade på vissa hjälper. Men snart var han min gamle älskade Lolle igen, och gick på bara vikthjälper. Dock lite stel i sidorna, men det ska vi råda bot på. Mattes ögon tårades dock igår, så som jag älskar denna häst.


Idag har jag lovat Harras en ridtur och Djarfur ska också få komma ut lite. Ska se om jag kan få tid ikväll till att måla och trixa med naglarna mina, de ser hemska ut efter en vecka med städ, disk och tvätt utan möjlighet att hålla efter dem. Naglarna är en av mina andra stora hobbys, och hade inte kurserna varit så dyra så hade jag mer än gärna gått en! Så här kan de se ut en dag på jobbet:


Nu ska här kokas ägg, ska börja förbereda matlåda inför tävlingarna imorgon också. Vad jag förstår på tidsschemat så är det bara 15 min lunchrast om man vill vara med på allt som händer? Så då lämnas knappt tid för restaurangsbesök... :P Vi får se vad vi hittar på.


Köksnissen som jag nämde tidigare, som skulle kika på köket hos Stellan, var där i förraveckan. Oj, oj, oj säger jag bara, va fint det skulle kunna bli! Men när vi var färdiga med allt vi ville ändra på och valt ut allt som skulle väljas så var vi uppe på en högre summa än önskat. Därför har vi sagt att vi skjuter på köksrenovering, då det är så mycket annat som kommer hända det närmsta året. Nytt värmesystem och stall har prio 1, och det blir ingen billig historia, tyvärr.


/Alexandra


 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Alexandra Lindström - 25 maj 2017 07:30

    /Alexandra

Av Alexandra Lindström - 19 maj 2017 08:15

             Den 25 är det Aris tur   /Alexandra   ...

Av Alexandra Lindström - 16 april 2017 07:58

Åh, vad tiden går! Vädret har äntligen börjat stabilisera sig på plussidan, men det betyder också att mosquiton har fått börja jobba på högtryck och att vi ser fram emot promenader på betet flera gånger om dagen i jakt på de flughuvor Valdi roat sig ...

Av Alexandra Lindström - 7 februari 2017 12:29


Bröderna V växer och frodas. Det är så roligt att följa deras utveckling, och se hur de växer in i sina egna personligheter och roller i flocken. Den 17/2 blir en stor dag i grabbarnas liv. Då blir det transportfärd för första gången, och det till hä...

Av Alexandra Lindström - 27 september 2016 16:38

Poff sa det, så var den över. Bara så där. Högsommaren kom utan förvarning i maj, och hösten med samma korta varsel första september. Mina squaschplantor tog frosten redan i aug, men de kämpar sig till ett andra liv nu när Brittsommaren hälsat på. Gu...

Presentation

Länkar

Kalender

Ti On To Fr
     
1
2
3 4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23 24
25
26 27 28 29 30
<<< September 2011 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Fråga mig

6 besvarade frågor

Ovido - Quiz & Flashcards