degerogard

Alla inlägg den 4 maj 2011

Av Alexandra Lindström - 4 maj 2011 21:00

Valborgshelg ja... Får erkänna att jag numera får läsa i almanackan för att ha koll på vad jag gjort under vilka dagar, dom går liksom lite i ett med varandra för tillfället... Men i alla fall, efter jobb i fredags så kom pappa in till stan när han slutat och så åkte vi och handlade ihop. Mysigt med lite egentid med far min.

På inköpslistan stod det tårta. Kvittot slutade på strax över 250kr...

Vi tog tillfället i akt när alla var samlade att fira mig, lisa, stellan, jennie och sonny (glömde jag nån?)  Blir ju inte att man ses så ofta allihop nu när många av oss fått luft under vingarna och flugit iväg på egna äventyr :)

Här har ni världens härligaste gäng samlat:

fv: Stellan, Lisa, Stina, Jennie och Sonny.  

Denna bilden är bara för att det så sällan blir bilder på mig ;)

 

Tårtan :D Hemgjord förstås, inga plastiga färdigköpta bottnar här inte.

Ett lager chokladganache och ett lager med jordgubbar och vanilj.

Kiwi, FÄRSKA (dyyyyra) jordgubbar och choklad till garnering :)

Så här såg den ut när den lämnade Degerö.

  

Och när goda vänner delat "systerligt och broderligt" som Skagert sa så såg den ut så här:

Kärlek till mina underbara vänner 


Senare på kvällen dök Malin och kusin Anders upp också. Bättre sent än aldrig säg?

Sen försvann dom igen lagom tills vi andra drog till Knallabacken och dansade.  Men där stannade vi inte så värst länge, dåligt med folk och Black Jack hade nog vaknat på fel sida den morgonen för jisses va slöa dom var...


Sen blev det söndag, precis som vanligt efter lördagar, och det betydde som alltid annars att stiga upp tidigt och ha stallet klart tills det börjar komma folk vid 10.

Dock blev inte morgonen riktigt som tänkt då jag fick låna mammas spikmatta och knapra värktabletter för att det inte skulle kännas som att huvudet låg kvar på kudden. Förbannade nacke. Men jag ska väl vara glad att det är muskelvävnaden som är ett stort ärr och att det inte var kotorna som small av den där gången...


Nåja. NHn vid 10, gick bra. Framsteg, älskade DJ.

Trion vid 11. Så stolt över Kajsa! Jag vet ni har hört det förut, men jag är stolt över Kajsa! Kolla in länken här: 

http://www.facebook.com/v/10150168614908956


På egen hand, utan att jag står och ropar till henne vad hon ska göra, lyckas hon utföra precis vad jag sagt till henne. "Kort tölt på långsidan!" Mer instruktioner fick hon inte. STOLT!


Så pass att jag frågade om hon vill vara med och utbilda Dís så som Ebba är med på DJ. Och det ville hon, så det ser jag fram emot att börja med nästa söndag.

Stella, Kajsa och Dís.  

 

Nu på söndag är jag inte hemma. Imorgon åker jag och tjejerna i kören till Malmö och tidigt på fredag bär det av till Grekland :D


Ha det så bra här hemma i Sverige!

Och alla hästmänniskor där ute, skäm inte bort era hästar! Ömsesidig respekt, inte söta nallebjörnar som gör precis vad som faller dem in.


/Alexandra


Presentation

Länkar

Kalender

Ti On To Fr
           
1
2
3
4 5 6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Maj 2011 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Fråga mig

6 besvarade frågor

Ovido - Quiz & Flashcards